القائمة الرئيسية

الصفحات

تليفون النهاردة من شركة انفنكس واللي نزل مصر وهو Infnix Hot 10 ويعتبر التليفون دة هو احدث حاجة في سلسلة الـ Hot واللي اهتموا بيه ومقلش عن المنافسين في البطارية والشاشة وحاجات تانية هنعرفها دلوقتي وهو الاصدار الجديد والتطوير لـ Infnix Hot 9 ويلا نشوف مواصفات الجهاز اي.

 

المعالج: بيجي بمعالج Mediatek Helio G 70 مع معالج رسومي من نوع Mali-G52 2EEMC2 واهتمت الشركة بالمعالج وهو مخصص اكتر للجيمينج زي اللي موجود في Realme c3 و Infnix Note 7 وضافوا كمان خاصية تتدعيم الالعاب Game Mode عشان اداء الالعاب يبقي افضل.


الشاشه: بتيجي علي شكل ثقب الشاشة والشركة سمت التصميم دة Infnix O من نوع IPS LCD بجودة HD+ بمساحة 6.78 انش بدقة 720 بكسل.


الكاميرات: الكاميرا الاماميه بدقة 8 ميجا بكسل
الكاميرا الخلفيه بتيجي بأربع كاميرات الأولى والأساسية بدقة 16 ميجا بكسل والتانية بدقة 2 ميجا بكسل والتالتة بدقة 2 ميجا بكسل والرابعة والاخيرة بدقة QVGA للتصوير في الاضاءة الضعيفة مع فلاش رباعي جمب الكاميرا.


المساحة: بينزل نسخة واحدة بمساحة 64 جيجا مع 4 جيجا رام.


البطاريه: بتيجي بسعة 5200 مللي امبير وشاحن بقوة 10 واط


الخامات المستخدمة من البلاستيك زي ما احنا متعودين من انفنكس وبيدعم شريحتين اتصال وبيصور FHD بدقة 1080 ونظام التشغيل اندرويد 10 مع احدث واجهه من انفنكس الـ XOS 7.0 وفي منه اربع الوان اخضر واسود واحمر 



السعر: للنسخة الوحيدة 64 جيجا مع 4 جيجا رام بسعر 2280 جنية 
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات