القائمة الرئيسية

الصفحات

تليفون النهاردة من شركة oppo وهو oppo reno 4 واللي هيكمل سلسلة النجاح اللي عمله الـ reno 3 وقررت oppo انها تستغني او تبطل تستخدم معالجات mediatek وتستخدم معالجات كوالكم وهنشوف هل التليفون يستحق فعلا ولا لا يلا بينا.

المعالج:
هو720G  مع معالج رسومي Adreno 618 وهو نفس المعالج اللي موجود في الـreno 4 pro و Redmi note 9pro و    pro Realme 6 وبيدعم وضع الـ Game Space عشان اداء الالعاب يبقي افضل .

الشاشه: شكل النوتش هو الثقب المزدوج والشاشة من نوع Super Amoled بمساحه 6.4 انش بجودهFHD+ مع دعم الشاشة للـ 60HZ .

الكاميرات: الامامية بدقة ٣٢ ميجا بكسل بفتحة عدسةF/2.4 وتدعم التصوير بوضع Ultra Night Selfie Mode عشان تاخد افضل صور في الاضاءة الضعيفة اما الكاميرا التانية عبارة عن سينسور لاستخدام الفون من غير ما تلمس الشاشة عن طريق استخدام الذكاء الاصطناعي لحركة اليد
والكاميرا الخلفيه هي من اربع كاميرات الاولي بدقة ٤٨ ميجا بكسل بفتحة عدسة F/1.7 ودي الاساسية والتانية بدقة ٨ ميجا بكسل بفتحة عدسة F/2.2 والتالته بدقة ٢ ميجا بكسل للتصوير الماكرو والرابعه بدقة ٢ ميجا بكسل بفتحة عدسةF/2.4 للعزل مع فلاش احادي .

البطاريه: بتيجي بسعة ٤٠١٥ مللي امبير وبتدعم الشحن السريع ب قوة ٣٠ واط
المساحة: بيجي بمساحة ١٢٨ جيجا و٨ جيجا رام
بيدعم تصوير الفيديوهات بجودة 4k بدقة ٢١٦٠ بكسل والتصوير بجودهFHD بدقة 1080 ومتانة التصنيع من خامات لتقفيل وبيجي من بلاستيك ولكن هو شبة الزجاج وبيدعم شريحتين اتصال في وقت واحد والبصمة تحت الشاشة ومنفذ شحن من نوع Type C وفي منه لونين ازرق واسود
السعر: سعر النسخة الوحيدة وهي الـ ١٢٨ جيجا و٨ جيجا رام هو ٦٣٠٠
ومتنساش تشوف باقي التليفونات



هل اعجبك الموضوع :

تعليقات