القائمة الرئيسية

الصفحات

شركة Vivo مش متواجدة في السوق المصري بشكل كبير لكن بتحاول تظهر بتليفونات كويسة وتصاميم حلوة وطبعا معالجات وكاميرات بيتم تطويرها وهو دا اللي الشركة عملتو في تليفون انهاردة الـ Vivo V20 واللي بينافس في الفئة المتوسطة مع الـ Realme 7 Pro و Oppo Reno 4 وهو يعتبر التحديث والتطوير للتليفون اللي قبلة الـ Vivo V19 ويلا نشوف التطوير دا والمواصفات الكاملة للتليفون.



1-المعالج: المعالج من شركة كوالكم من نوع Snapdragon 720G مع معالج رسومي من نوع Adreno 618 وهو نفس المعالج اللي موجود في الـ Realme 7 Pro و Oppo Reno 4 وبيدي اداء كويس.


2-الشاشة: الشاشة من نوع AMOLED علي شكل الـ Water Drop بمساحة 6.44 انش وبجودة FHD+ بدقة 1080 بكسل وحجم الشاشة كويس في الالعاب وكمان ابعاد التليفون كويسة.


3-الكاميرات: الكاميرا الامامية بتيجي بدقة 44 ميجا بكسل بفتحة عدسة F/2.0 
الكاميرا الخلفية ثلاثية الكاميرا الاولي بنيجي بدقة 64 ميجا بكسل بفتحة عدسة F/1.9 وهي الاساسية الكاميرا التانية بتيجي بدقة 8 ميجا بكسل بفتحة عدسة F/2.2 وهي الخاصة بالتصوير الواسع والكاميرا التالتة والاخيرة بدقة 2 ميجا بكسل بفتحة عدسة F/2.4 وهي الخاصة بالعزل والبورترية مع فلاش ثنائي من نوع Led Flash .






4-المساحة: بيجي منة نسخة واحدة بمساحة 128 جيجا مع 8 جيجا رام.


5-البطارية: البطارية بتيجي بسعة 4000 مللي امبير وبتدعم الشحن السريع بقوة 33 واط.


بيدعم تصوير الفيديوهات بجودة 4K بدقة 2160 بكسل وكمان بجودة FHD بدقة 1080 بكسل وفيه مايكروفون ثانوي لعزل الضوضاء اثناء استخدام التليفون بصفة عامة والبصمة بتيجي في الشاشة وبيدعم خاصية الـ Face Unlock وبيدعم تركيب شريحتين اتصال في واحد مع تركيب كارت ميموري في منفذ خاص وبالنسبة للخامات المستخدمة فهيا من الزجاج مع طبقة مط عشان الظهر ميبصمش مع فريم من البلاستيك وبيجي بأحدث نظام تشغيل واللي مش موجود في معظم الاجهزة Android 11 واحدث واجهه من فيفو الـ Funtouch 11 وبيجي منه تلات الوان ابيض واسود وازرق متدرج.




6-السعر: النسخة الوحيدة 128 جيجا مع 8 جيجا رام بسعر 5800 جنية.

وتنساش تعمل اشتراك عشان يوصلك كل جديد مننا وتعمل طومنت بنوع التليفون اللي عايزين نتكلم عنه.



   
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات